Най-добрите филми според Стивън Кинг (2010)

by Влади Неколов

Вече стана традиция легендарният автор да публикува своя ТОП 10 на филмите през изминаващата година. Понякога странна и неразбираема, класацията му за 2010 – току-що публикувана в ”Entertainment Weekly” не прави изключение.

Тази година приза “Любимец на Стивън Кинг” отива при Мат Рийвс заради филмът му “Let Me In”. Малко хора са запознати с това заглавие, така че ще го обясня в едно изречение: малко момче се сприятелява с момиче вампир, което живее в тайна, заедно с пазача си. Не съм гледал филма и не мога да давам оценки, но критиците са на мнение, че не е лош (само толкова). Явно е докоснал великия писател по някакъв начин. Ето и останалите:

10. Green Zone
9. Jackass 3D
8. Monsters
7. Splice
6. Kick-Ass
5. Takers
4. The Social Network
3. Inception
2. The Town
1. Let Me In

На мен впечатление ми направи второто място на “Градът” на Бен Афлек. Въпреки че филмът е далеч от посредствен, той е далеч от моя top10, камо ли да застане на второ място.

“Генезис”, от друга страна е точно попадение – напълно съвпада с вижданията ми. Не е перфектният филм, но определено един от най-добрите за годината.

Другите филми оставям на вас за коментар. Съветът ми е да обърнете внимание на “Kick-Ass” , “Green Zone” и Splice” – и трите казват много за вкуса на писателя.

 

Класацията е взета от Firstshowing.net