Най-добрите актьори на 2010г.

by Влади Неколов

Част от Месецът на класациите!!!

TOP5thebestactors

Та така… дойде време за първата ми класация, в която ще споделя с вас кои – според мен – са най-добрите актьори на 2010 и защо. Така че, дръжте се, защото, без повече заобикалки, ви ги представям. *Боже мили, напоследък съм загубил дар слово нещо…”


5. КИЛИЪН МЪРФИ

Заради: “Генезис”

11968342_gal

Тоя човек наистина трябва да бъде прегледан от психиатър…

Мърфи, за мен, е един от най-добрите актьори изобщо, защото смразяващо инфантилното му изражение е смесено с умопомрачителен талант. Със сигурност ще бъде запомнен и в много други филми, но тазгодишният Inception бетонира името му на върха на актьорското майсторство. А като сметнем, че участва и в другият голям хит за годината – Tron: Legacy, просто разбираме, че трябва да уважим името му.

Килиън Мърфи е един от малкото, при които излъчването и таланта – тези две толкова важни за актьорската игра качества – се преплитат в пълен унисон. Този човек изглежда налудничаво… и плашещо! The perfect combination… Angry smile

4. КОЛИН ФАРЕЛ

SPL114393_002

Тук Фарел прилича на немски автомобил… нали?

Никога не съм го крил (но и никога не съм го казвал…) – Колин Фарел е един от любимите ми актьори. Когато е във форма, играе невероятно, а когато не е, пак е най-добият на сета. Въпреки, че не съм го гледал в нито един филм тази година, смятам, че това не пречи да оценя изключителната лекота, с която винаги се е представял. Ако кажа, че очаквам “London Boulevard” с огромно нетърпение, няма да излъжа, а като гледам трейлърите, по всичко личи, че отново си е свършил работата както трябва.

Но има и още една причина, поради която се сетих за неговото име – той е един от най-спряганите за Оскар с филма “The Way Back”. И от сега казвам, че ще се спукам от кеф, ако наистина го спечели, макар че се съмнявам Sad smile.

 

3. Юън макгрегър

Заради: “Писател в сянка”

The-Ghost-Writer2

Макгрегър е един от малкото актьори, които толкова умело пресъздават себе си, само че с 20 години по-стари!

Когато казах, че Колин Фарел е един от любимите ми актьори, имах предвид, че е някъде на 3-4-то място. На първо неотменно е Юън Макгрегър. А ролята на Писателя в “Писател в сянка” на Полански, просто ме накара да го заобичам още повече.

Повечето от колегите (надявам се, че мога да ги наричам така, въпреки че съм с далеч по-посредствен опит)  от F r a m e s p o t t i n g изказаха доста противоречиви мнения за това, че Писателя беше големият печеливш на EFA, но аз си държа, че това беше прекрасно направен трилър, въпреки че магията беше безвъзвратно изчезнала, защото преди да го гледам, бях чел превъзходният едноименен роман на Робърт Харис.

Излишно е да споменавам, че присъствието дори на Пиърс Броснън и Оливия Уилямс, не можа да засенчи превъзходното представление на Макгрегър.

 

2. леонардо дикаприо

ALO-047291

По-тъпа снимка не можах да изрова, нали? Smile

Ууу, да. Да си дойдем на думата. Или на съня… но както и да е. Тук става дума за Леонардо, който претърпя бавна и болезнена метаморфоза от лигавото изродче, което Камерън приюти под стоманеното си крило, наречено Титаник, до един от най-сериозните актьори на нашето време. И по всичко си личи, че промяната не е спряла, защото винаги има какво още да се желае.

Но за момента това, което показа в Inception е повече от достатъчно за сребърният медал. Сдържаност и точна преценка, както и достатъчна, но ненатрапчива драма – какво повече да искаш от един актьор?

Дикаприо го има и със сигурност има какво още да ни покаже.

 

1. Джеси айзенбърг

the-social-network-jesse-eisenberg-1-31-8-10-kc

Е не е ли изродче, маминия той…

На няколко пъти вече споменавам, че тоя тъпанар Айзенбърг може да играе и то как… Невероятно, покъртително, изразително, чувствително, възпламеняващо (?), прекрасно, умно… абе, добре изиграно. Ако Академията я блъсне демократичното цунами и реши да даде право на избор, аз бих гласувал за него с всички висящи части от тялото ми. Че даже и три пръста отгоре.

 

Като заключение, мога да кажа, че конкуренцията беше огромна и въпреки, че четирима от гореспоменатите петима (няма да казвам имена, защото току-виж някой бабаит ме запрати в небитието) предложиха доста тлъсти суми, за да ги пробутам малко по-напред в класацията, обективният ми ум надделя и – въпреки че приех парите – я оставих както беше планирана.

Следващи по ред на номерата са какичките, така че да приготвят чековите си книжки от сега. Не обещавам нищо, но какво е животът без малко риск…