Най-добрата музика към филми за 2010

by Влади Неколов

Част от Месецът на класациите!

TOP5music

След като реших, че ще е по-добре да изместя класациите за актриси и режисьори, тъй като съм си намислил да изгледам тези дни филмите с основните ми претендентки, ви представям любимият ми ТОП5 – този за СКОРОВЕЕЕ. *Хип, хип… схванахте.*

Тук нещата се предрешават много лесно, защото скоровете нямат провлачени български премиери и не се вълнуват от това колко хора биха си купили билет да ги слушат. Всеки уважаващ себе си български пират може да ги прослуша по същото време, по което го прави и американският му събрат. It’s soooo simple! Така че, енджой

***************************************

Тази година беше много благодатна откъм музичка, така че бързам да ви представя най-отличилите се в Първото изкуство (правено специално за седмото такова Smile with tongue out).

5. “генезис”

Ханс Цимър

inception_soundtrack_lrg1

И въпреки, че това не беше най-добрият скор на Цимър за тази година, той намира място в класацията ми, което иде да ви подскаже що за класа има композиторът. Традиционната епика, която блика от всяко отвърстие на германеца е най-силният му коз, но и най-страшната му тегоба.

 

Защото изразът, станал модерен напоследък из средите ни “Ханс Цимър е прекалено “Ханс Цимър” изключително точно описва положението, в което се намира и отчайващата нужда от повече разнообразие в работата му ( което ще ви предложа по-напред в класацията).

Музиката към “Генезис” не е изключителна, но определено е една от най-добрите за годината – в това не би трябвало да има никакви спорове. Каквото пипне Ханс Цимер, го превръща в злато… в повечето случаи.

4. Социалната мрежа

Резнър и Рос

the-social-network-soundtrack

Ето го и него, изключително възхвалявания скор… но чак на четвърто място? Защо?

 

Ами много просто… competition, bros. Въпреки че, на пръв поглед, мелодииките са много зарибяващи, с времето се усеща едно много повърхностно и странно чувство, което е сигурен знак, че не става сума за шедьовър. С риск да бъда разкатан от Бънгс и сие, ще защитя правото си на глас и ще кажа, че скора изобщо не ме впечатли толкова, колкото си мислех. Даже без малко да изхвърчи през задната врата заради музиката на Мансел към “Черен лебед” Winking smile.

3. the king’s speech

Александър Деспла

The King's Speech

Вече ви споменах за новото творение на Деспла и това колко ми е харесало. С право човекът си получи номинация за Златен глобус и е спряган за Оскар.

 

Веднъж един приятел – много музикално настроен и знаещ колко много обичам филмовата музика – ме попита кой е първият саундтрак, който моментално ми идва на ум. Изобщо не се замислих (нали такова беше условието…) и отговорих Sky Ferry към филмчето “Златният компас”. Не че е кой знае какво, просто тая музика ми е легнала на сърцето и до ден днешен си я пускам редовно Smile .

Та мисълта ми, крайно разводнена от ненужни лирични отклонения – моля да бъда извинен за което – беше, че Деспла си ми е един от любимите композитори и повечето OST-ове, които е направил, са точно по вкуса ми, защото не залитат в ненужно оригиналничене, а коректно следват атмосферата на филма.

Такава е и музиката към “The King’s Speech”. Нищо ненормално, просто една приятна за слушане и перфектно изпълняваща задачата си композиция, което – според мен – трябва да бъде широко поощрявано.

2. Шерлок холмс

God’s iPOD is full of Hans Zimmer’s music!

Ето за това ви говорех!

3105270

Шарения и пъстрота. Неклиширани и авангардни мотиви, неприсъщи за закостенелия мозък на германеца. Хвала за това произведение.

Внимавайте само с оргазмите, защото това парче е способно на много!

 

Нека дружно си пожелаем повече такива нестандартни красоти, които да правят живота ни по-сладък, а филмите – по-плътни. Защото музиката е 60% от един филм. *Ако не вярвате, си запазете един билет за Tron.*

А в случая, това е едно от доказателствата, че Цимър си е един от най-великите живи композитори.

1. ТРОн: Заветът

Daft Punk

Daft_Punk_x_Tron_Legacy_by_ADN_z

По-голямата причина, заради която трябва да отидете НА КИНО и да гледате Tron: Legacy.

По принцип съм огромен фен на групата от много време и представете си физиономията ми, когато разбрах, че те ще композират за Tron. Неописуема! Те са боговете на електронната музика и за пореден път доказаха не само това, но и истинският си професионализъм, като не залитнаха в неразбираеми хардкор мотиви, а се придържаха стриктно към общата визия на филма, като същевременно показаха най-доброто, на което са способни.

 

Това е оригинална сцена от филма. Заслушайте се в музиката и ще съзрете перфектният унисон между картина и звук, взаимно допълващи се до едно неразрушимо и красиво цяло.

Това е продуктът от три години работа.

И си е струвало.

*********************************

Като заключение мога да кажа, че беше истинско удоволствие да направя тази класация за вас, защото тя ме върна към най-прекрасните чувства, които едно изкуство може да провокира.

Тези на музиката.