Актрисите, които обожавам и тези, от които ми се повръща

by Влади Неколов

Another list by Vladi Nekolov

jessica-biel-revlon

След като поразмислихме сериозно върху любимците ми от мъжкия пол, е ред да окажем нужното внимание и на дамите. От сега предупреждавам, че отново става въпрос за личния ми вкус и нищо повече. Признавам, че с актрисите ми беше къде-къде по-сложно да избистря тези, които ме дразнят (по очевидни причини) и едва ги докарах до десет, не защото конкуренцията беше ожесточена, напротив.

* Ако ви е писнало от лиричните ми словоизлияния и мъжете са ви били предостатъчни, вратата е горе вдясно, червенка и с кръстче на нея. Ако ли не, на ви!

***************************************************

1. Натали Портман

natalie-portman-bald

Изключително се радвам, че момичето в момента преживява може би най-големия пик в кариерата си. Невероятно талантлива и красива, тя винаги омайва сетивата и прелъстява чрез екрана. Огромната ѝ дарба изби тази година в “Черен лебед” на Дарън Арнофски и това заслужено ѝ донесе много номинации и – надявам се – награди. Задължително я вижте в последното творение на Арнофски.

2. МЕРИЛ СТРИЙП

4451_large

Според някои – най-великата жива актриса. Според мен – една от най-добрите изобщо!

Вижте я в:

The Devil Wears Prada (2006)

3. ГЛЕН КЛОУЗ

Waldorf Astoria

Изключителна красавица, изиграла голям брой култови роли в киното, номинирана за 5 Оскара и озвучила няколко хитови анимации. Напоследък Глен се занимава предимно с ТВ сериали, в които е с класа – естествено – над всички останали.

Вижте я в:

Fatal Attraction (1987)

4. СИГЪРНИ УИВЪР

9424d228-43ed-4c58-bb3b-5c5fc73b1080

Три думи: кралицата на фантастиката! Не ви ли стига?

Вижте я в:

Alien (1979)

5. НИКОЛ КИДМАН

nicole_kidman

Изключително присъствие! Блестяща както в “Мулен Руж”, така и в “Широко затворени очи” на Кубрик.

Вижте я и в:

The Hours (2002)

6. ДЖУЛИ АНДРЮС

Julie_Andrews-1-250-250-85-nocrop

Също невероятна актриса, работеща както в театъра, така и в киното, и в двете постигаща много.

Вижте я в:

The Princess Diaries (2001)

7. АНЕТ БЕНИНГ

ab-annettebening-headshot

Нямам какво да кажа за нея – просто я обожавам!

Вижте я в:

American Beauty (1999)

8. ЖУЛИЕТ БИНОШ

35a_04_binoche_243x325

Тя ми стана любима покрай един от най-обичаните от мен филми – “Шоколад”. Задължително я вижте там, ако не сте.

9. СЮЗЪН САРАНДЪН

susan-sarandon

Вижте я в:

Dead Man Walking (1995)

10. ДЖУЛИЯ РОБЪРТС

Julia-Roberts-julia-roberts-742867_1280_800

Много кусури мога да ѝ намеря. Не е от най-фотогеничните актриси, играта ѝ понякога е захаросана, друг път – дървена. И все пак, тази жена винаги ме изумява с таланта, който притежава.

Горещо препоръчвам да я видите в:

Erin Brockovich (2000)

Honorable mentions: Кейт Бланшет, Дженифър Конали, Мишел Пфайфър, Ан Хатауей, Холи Бери, Хилари Суонк

********************************************************

Сега на сцената излизат малко по… незаслужилите.

Знаете си протокола: по ред на номерата, без излишни снимки и коментар само под ключовите.

********************************************************

1. Кристен Стюарт

Ами, как да кажа… след “Здрач” има много за доказване…

2. Кортни Кокс

Лигава и нереалистична игра (в моите очи).

3. Мишел Монахан

4. Мена Сувари

5. Манди Мур

6. Ева Мендес

7. Селена Гомез

Силно казано “актриса”, но все пак…

8. Майли Сайръс

Подчертавам, нямам никаква предубеденост към тийн идолите, просто коментирам лично мнение и това как – според мен – конкретните те се справят в киното.

9. Камерън Диас

Въпреки че има няколко доста добри роли, напоследък Диас ме разочарова страшно…

10. Анджелина Джоли

С условности… Не искам да коментирам външността ѝ, защото – каквото и да мъмрите – си е мацка отвсякъде, ноо като стане дума за кино, нещата стават мааалко по-сложни…