Филмите, които промениха живота ми

by Влади Неколов

Силно казано…

Framespotting подеха инициативата да изберем няколко филма, които са променили живота ни, което се оказа доста трудно изпитание. Реших класацията ми да е кратка – само пет заглавия и да ги степенувам по важност, за да се получи нещо като ТОП5.

Ето ги и тях:

5. МЮНХЕН  2005-munich-2

Изключителен филм – единствения, за който съм сигурен, че ме промени, но не мога да кажа точно с какво. Докосна ме много дълбоко, а като добавим и незабравимата музика на Джон Уилямс, се получаван една емоционално-обременяваща смес, изпълнена с нагорещени чувства.

 

 

 

4. ПИ

PiТова е филмът, който ми отвори вратите за безмерното вълшебство, на което е способен геният на Дарън Арнофски. И това е самодостатъчна причина той да заеме почетното четвърто място – той “ми купи билета” за всички предстоящи филми на Арносфски, които със сигурност са ми повлияли емоционално.

 

 

3. ДОГВИЛ

dogville_ver3Всъщност мразя “Догвил”. И го обожавам. Този филм е толкова сложен, че не можеш да имаш еднозначни чувства към него. Както не можеш да имаш еднозначни чувства към друг човек – не можеш да обичаш всичко в него, но и не можеш да го презираш, заради всеки аспект от характера му. Но факт е, че този шедьовър промени историята на киното с уникално адекватната си провокация и изпрати на боклука – там където им е мястото – всички неандерталски опити за оригиналност, които се опитаха да му подражават и на които, за жалост, сме свидетели.

2. ХАРИ ПОТЪР

Harry_Potter-logo_90894oПоредицата за младия магьосник е може би единствената, при която осъзнавам в пълен смисъл начина, по който ме промени. Тя ме зариби. Още през 2001, когато изгледах първият филм – а тогава не бях кой знае колко голям – тя първа ми показа магията на това да си фен и да се чувстваш част от нещо много по-голямо дори от държавата, в която живееш. Но това не е най-важното. Покрай филмите, аз реших да прочета и книгите от поредицата. И останах поразен. Въпреки, че преди тях не си падах много четец, мога спокойно да твърдя, че книгите за Хари Потър ме увлякоха по четенето. Увлечение, което не угасва дори до днес, при все уникално непостоянният ми характер. А ако не бяха филмите, най-вероятно никога не бих захванал книгите и целият този увлекателен свят би ми останал далечен и непознат…

 

1 – ЛАБИРИНТЪТ НА ФАВНА

pans_labyrinthТози шедьовър наистина не заслужава дребнавите ми коментари, за това ще си ги спестя, освен един.

Филмът “Лабиринтът на фавна” преобърна представите ми за кино по начин, по който дори не бих се осмелил да си представя. Нечовешки добър.

 

 

 

Та така, това е краткият ми ТОП5 на филмите, които са променили животът ми. Те ще останат завинаги в съзнанието ми, защото са сред малкото богоизбрани, които да са в пълен унисон с вкуса ми.