Ревю “Born This Way”– Lady Gaga (музика)

by Влади Неколов

Определено няма да  ви хареса от първия път…

gaga-born-this-way-cover

Жанр: поп

Няма да крия, че очаквах “Born This Way” доста осторожно. Заливаха ме от всякъде с информация, колко различен ще е, как ще е едва ли не повече рок от колкото поп и още, и още, и още. Като прибавим, че и трите ѝ сингли ми харесаха, направо си се бях наточил яко. И за това когато, най-накрая, се добрах до него и го изслушах на един дъх, ми идеше да се самоубия. Обзеха ме мазохистични мисли. Исках да се самонакажа, че, за пореден път, проявих телешката си наивност.

lady-gaga-born-this-way-video-clipe-foto-sexy-2011

Но после си го пуснах още веднъж, после пак и пак. След четвъртия – може би петия – път хаосът започна полека да придобива форма и изведнъж започнах да съзирам, че всъщност албумът има качества. Или просто съм си калибрирал очакванията.

Това се явява вторият студиен албум на леко откачената Гага, но е първият, който слушам, така че мога да коментирам само от предишните ѝ сингли, които, за мен,  определено са по-добри от новите. Най-дразнещото нещо, като цяло, е че – досущ като напипало златната жила холивудско студио – се опитва да експлоатира приятните си мелодии до безобразност. Пример: “Judas”, който просто е “Bad Romance” на стероиди, а да не говорим за “Born This Way”, мотиви от което могат да се намерят из целия албум. Някои биха казали, че Гага е загубила усета си…

Всичко започва с една от по-оригиналните песни – Merry The Night. После минаваме на Born This Way, която само за няколко месеца толкова се изтърка, че съм склонен да не се съглася с Елтън Джон, предсказващ, че ще засенчи дори “I WIll Survive”.

Меко казано, целият албум е манджа с грозде. Традиционни балади, твърди парчета и латиноамерикански ритми, добре разбъркани в един първичен бульон от музикалното и Аз.

01. Marry the Night (4:24)
02. Born This Way (4:20)
03. Goverment Hooker (4:14)
04. Judas (4:10)
05. Americano (4:06)
06. Hair (5:08)
07. Scheisse (3:45)
08. Bloody Mary (4:04)
09. Bad Kids (3:51)
10. Highway Unicorn (Road 2 Love) (4:15)
11. Heavy Mental Lover (4:12)
12. Electric Chapel (4:13)
13. U and I (5:07)
14. The Edge of Glory (5:20)

Крайна оценка:

6.5/10

Влади Неколов